Selecteer een pagina

Veel geluid maken tijdens een campagne. De wereld – jouw doelgroep – laten weten dat er iets nieuws is. Daar is waar het om gaat. Hoe deed ik dat bij Wavin Nederland? Door ssstttt! Lees hier de leuke case gemaakt door VODW van mijn samenwerking met Wavin.

Joyce en Tristan (800x534)

Ze onderging een training. Dompelde zichzelf een dag lang in het Experience Center. Maar verder was het vooral ‘learning by doing’ voor Joyce de Jong, freelancer via VODW, die verantwoordelijk werd voor het opzetten en uitrollen van een campagne om het nieuwste Wavin-product SiTech+ te lanceren.

Wavin SiTech+ is een geluidsarme binnenriolering, bestemd voor locaties waar geluidsoverlast vermeden moet worden, zoals zorginstellingen en hotels. De doelgroep van de campagne bestond uit groothandelaren maar ook uit eigen accountmanagers van Wavin die SiTech+ daadwerkelijk aan de man moesten gaan brengen.

Meesterzet
Joyce startte met het formuleren van een campagnestrategie, samen met een online marketeer, product manager, sales manager en Tristan van de Pavert, marketingmanager Wavin Nederland en België. Al snel lag er een stevig plan met als overkoepelend thema de kleuren van de SiTech+-buizen: zwarte buitenzijde, witte binnenzijde. Met een knipoog naar het schaakspel werd de term ‘meesterzet’ geïntroduceerd om de kwaliteit van het nieuwe product aan te geven. Ook het stille van de buis werd uitgebuit, onder meer met het creëren van een controverse in de vorm van een lawaaierig kart-event voor klanten. Joyce gooide hoge ogen met het uitdelen van metalen koffers in de sfeer van James Bond aan alle accountmanagers van Wavin. In elke koffer zat een set van de SiTech+-buizen en een tablet waarop de accountmanagers hun klanten video’s konden tonen. Ook traditionelere middelen zoals een brochure en productvideo’s lagen onder leiding van Joyce al snel op tafel.

Stttt foto (800x534)

Alleskunner
Terwijl Joyce in eerste instantie werd ingevlogen voor de lancering van SiTech+, speelde deze alleskunner al snel een onmisbare rol bij andere marketingzaken binnen Wavin die door uitval van een medewerker bleven liggen. Zo organiseerde ze vier beurzen in Nederland en België – die dankzij haar kritische inbreng voor het eerst rendabel werden voor Wavin – en speelde ze een grote ondersteunende rol bij de grootste Wavin-campagne in Nederland en België van dat jaar. De campagne vormde de start van een paraplu-campagne die de komende drie jaar herhaald zal worden. Voordat ze vertrok, zette ze als campagnemanager alles in gang; zo kon ze het stokje snel overdragen aan degene die na haar verantwoordelijk werd.

Missie geslaagd
Wavin vond in Joyce precies de persoon die het bedrijf nodig had: iemand die snel, zelfstandig, doortastend en hands on aan de slag ging met het opzetten van de campagnestrategie en de praktische uitrol daarvan en die nèt zo enthousiast aan de gang ging met andere lopende zaken binnen het bedrijf. Die het enthousiasme in huis heeft om alle medewerkers mee te krijgen. En die kon putten uit een bak ervaring van voorgaande opdrachten. De resultaten van de SiTech+-campagne? Die zijn indrukwekkend. Samen met sales en alle deelnemende groothandels zijn de campagnedoelstellingen gehaald en is SiTech+ nu een product dat niet onderdoet voor zijn assortimentsgenoten, met bekendheid binnen en buiten Wavin. Missie geslaagd!

Special thanks to VODW voor het schrijven van deze case en het maken van de foto’s!

Benieuwd naar wat ik voor uw organisatie kan betekenen? Kennismaken kan altijd! Mail naar joyce.dejong@customersconnect.nl of bel 06 248 45 440.

 

Pin It on Pinterest

Share This